Általános Szeződési Feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.nacha.hu
Hatályba lépés ideje: 2024.07.09-től hatályos.
Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése
leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános
szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi
elérhetőségeken:
Cégünk adatai:
Cég neve: Nacha Ékszer Bt.
Székhelye: 8255 Kővágóörs, Aranyhíd utca 2/b.
Postacíme: 8255 Kővágóörs, Aranyhíd utca 2/b.
Adószáma: 26634003-1-19
Cégjegyzékszáma: 19-06-510426
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Veszprémi Törvényszék Cégbíróság
Cég bankszámlaszáma: 10101360-33083800-01005009
Törvényes képviselő: Dr. Kormos Ildikó ügyvezető
Kapcsolattartó képviselő neve: Kasi Virág
Honlap címe: www.nacha.hu
E-mail cím: kapcsolat@nacha.hu
Telefonszám: +36 30 214 9448
Tárhelyszolgáltató adatai: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. 1538 Bp. Pf.:510 +3617892789
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét
betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért
vállalt jótállás
kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő
adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül,
távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül
kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére
alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát
képező, forgalomképes ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes
személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon
kívül helyezéséről
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon
belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi
alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről,
valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv
módosításáról
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési
feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető
jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a
határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának
feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre
kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. Cégünk alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak ÁFA tartalma
nincs. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő
elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
E-mail cím: kapcsolat@nacha.hu
Telefonszám: +36 30 214 9448
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel
panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára,
esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja.
Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan
kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet
vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén
helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a
Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk
köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok
jegyzékét
Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan
kivizsgálása megoldható
Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az esetben,
amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi,
ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely
hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes
hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét,
levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói
jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos
álláspontját.
Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik,
további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint
illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a
panasz elbírálását követően. Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A
fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei:
file:///C:/Users/paszt/Downloads/fogyved_elerhetoseg_2023.pdf
Fogyasztóvédelmi hatóság – Kormányhivatalok (E-mail cím, Elérhetőség)
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti
-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017
Pest Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály fogyved@pest.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-
egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
http://bkmkh.hu/fogyasztovedelmi_osztaly/elerhetoseg
ek/
Baranya Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/baranya/szervezeti-
egysegek-menu/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-
meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly
Békés Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyved@bekes.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes/elerhetoseg-
szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-
fogyasztovedelmi-foosztaly
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei
Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/borsod-abauj-
zemplen/szervezet/hatosagi-foosztaly
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu http://www.csmkh.hu/hu/muszaki-
hatosagi-foosztaly
Fejér Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyved@fejer.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/fejer/elerhetosegek
-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-
meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/gyor-moson-
sopron/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-
foosztaly
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-
bihar/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-
foosztal
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha
Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk
köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület
előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét
biztosítani.
Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara
szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi
Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező
bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves
nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó
árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax,
távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület
elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett
vállalkozással
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az
ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás
kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
Testület döntésére irányuló indítványt
Fogyasztó aláírását
Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet
kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára
bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll
rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés
megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a
Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon
található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit
bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói
jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon
együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető
el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1)
bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon
található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély nélküli használata,
továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. §
(1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő
anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Nacha Ékszer Bt.) írásos
hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan
lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része
továbbra is érvényes.
Cégünknek a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.
Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti
elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres
időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, melyek
weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen
adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz
pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Termékek tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt termékek tulajdonságairól az adott termék oldalán található
leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által
megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős.
Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a
terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan
megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás
adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja
telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés
megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás Hibás ár esetén:
Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer
meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft
Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%,
kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene
lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja a termék
helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes
áron a terméket vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshopunk használata:
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja a termékek bemutatását (termékek képpel, leírással,
árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön menürendszerben
böngészhet. A termékeket kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva
megjelennek az abban szereplő termékek. A listaoldalról a termék részletes leírását a termék nevére
kattintva találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség. Akciós
termékeinknél feltüntetésre kerül az akció kezdete és lejárata, illetve a „készlet erejéig” jelzés.
Ha szeretne megvásárolni egy terméket, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám
beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő
termékeket a Kosár megtekintése segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van
módosítani a mennyiségeken vagy törölni termékeket. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes
tartalma törlődik.
Ha kiválasztotta, mely termékeket szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra történő
kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben a
regisztráció létrehozásával van lehetősége rendelése leadására. Regisztrációkor a következő adatok
megadása szükséges: név, cím, számlázási cím, szállítási cím, e-mail cím, telefonszám, jelszó. A
regisztráció sikerességéről e-mailben küldünk megerősítést.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles
Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót,
kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó
regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált fizetési
és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a Megrendelés
összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt termékeket és
mennyiségüket. Ha javítani szeretné az adatokat, a ceruza ikonra kattintva van mód rá.
Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését,
melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-
mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze
felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő szerződéskötési
ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül
és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát Általános szerződési feltételeink szerinti 48
órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap,
mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett ajánlat
elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-
mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt
nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Cégünk egy második e-mailben igazolja vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.
Fizetési módok:
Banki átutalás:
A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi
Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a
futárszolgálatnak kiszállítás céljából.
Utánvét:
A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag kézbesítését
végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a futárszolgálat
részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.
Átvételi módok:
GLS futárszolgálat:
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
Teljesítési határidő:
A teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-6 munkanap. Az ezen határidőtől
való eltérést jelezzük minden esetben e-mailben.
Jogfenntartás és kikötés:
Ha Ön korábban rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet,
melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, Cégünk
abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és szállítási költség előre
megfizetésre kerül.
Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk a termék vételárának sikeres
kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha a termék árát nem egyenlítette ki teljes
mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.
Külföldi értékesítés:
Cégünk elsősorban Magyarország területén belül biztosítja a megrendelt termékek
kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra szintén Általános szerződési feltételeink irányadóak. Fogyasztó
ebben az esetben valamely tagállam nagykorú állampolgára vagy ott lakóhellyel rendelkező,
gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozás pedig
valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkező, az Európai Unión belül terméket vásárló
vagy szolgáltatást igénybe vevő, gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy.
A kommunikáció és vásárlás elsődleges nyelve magyar. Cégünk nem köteles a Fogyasztó
tagállamának megfelelő nyelven kommunikálni.
Cégünk nem köteles megfelelni a külföldi Fogyasztók/Vállalkozások tagállama szerinti nemzeti
jogban az érintett termékkel összefüggésben meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek.
A külföldi Fogyasztók/Vállalkozások az Általános szerződési feltételeink szerint élhetnek
jogérvényesítési lehetőségükkel.
Online fizetés esetén a fizetés a Cégünk által meghatározott pénznemben történik. Cégünk
visszatarthatja a termék átadását, amíg meggyőződik a vételár és szállítási díj sikeres kifizetéséről.
Ha a vételár nem került teljes mértékben kifizetésre, Cégünk felhívja a Fogyasztó/Vállalkozás
figyelmét a vételár kiegészítésére.
Cégünk a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi
vásárlóknak is, amennyiben rendelkezésre áll az adott országban az adott szállítási mód. A
Fogyasztó/Vállalkozás kérheti a termék külföldre történő szállítását, a külföldre vonatkozó szállítási
díj megfizetése mellett.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási/felmondási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása,
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi
személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet
meg az alábbiak szerint:
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult
14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az
Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi
címre: (8255 Kővágóörs, Aranyhíd utca 2/b., kapcsolat@nacha.hu).
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
elállási/felmondási nyilatkozatát.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási/felmondási jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a
Fogyasztó számára az elállási/felmondási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése
előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati
kötöttséget.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított elállási vagy felmondási jogát a Fogyasztó
az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja, melyet az 1. sz. mellékletben található minta
nyilatkozat alkalmazásával is gyakorolhat a Fogyasztó.
Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Az elállás/felmondás joghatásai: Cégünk visszatérítési kötelezettsége és annak módja
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti
ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó által hibásan
megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli
felelősség.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a
14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg
vissza nem kaptuk az árut.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használat miatt következett be.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ,
Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési
kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.
Visszatartási jog:
Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a
terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott
csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Termék visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket
haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy
Cégünk által a termék átvételére jogosult személynek átadni. Határidőben teljesítettnek minősül a
visszaküldés, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A terméket Cégünk címére szükséges
visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a felmondás
vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles Cégünk
számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja,
hogy az így megállapított összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének
időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Utánvéttel, illetve
portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet
- §. (1) bekezdésében foglaltakkal összhangban az alábbi esetekben:
Cégünk által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is
lehetséges pénzpiaci áringadozástól függő termék vagy szolgáltatás esetén
Jellegénél fogva átadás után elválaszthatatlanul más termékkel vegyülő termék esetén
Nem előre gyártott termék esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére
gyártottak, illetve olyan termék esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
olyan áruk esetén, amelyeknél a Cégünk a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott, hogy
tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát
Vállalkozási szerződés esetén, melyben Cégünk a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése céljából
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a megvásárolt termékek hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és
vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására
vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai
gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem
javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Cégünk
nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az
Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. - Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint
– az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt:
gyártó) szemben gyakorolhatja. Cégünk a terméknek nem csak forgalmazója, hanem előállítója is.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a
gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági
és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre,
illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már
csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás teljesítés esetén jogszabály alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről
szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási
cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt
feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek
van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk
nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a
kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési
igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő
kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az
előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Az értékesített termék speciális üzemebe helyezést és karbantartást nem igényel.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből
eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi
alapon erre már nem tarthat igényt.
- sz. Melléklet:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Nacha Ékszer Bt. (Székhelye: 8255 Kővágóörs, Aranyhíd utca 2/b., kapcsolat@nacha.hu)
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére
irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés (megrendelés) időpontja:
………………………………………………………………………………
Átvétel időpontja:
……………………………………………………………………………….
Termék(ek) megnevezése:
……………………………………………………………………………….
A fogyasztó neve:
……………………………………………………………………………….
A fogyasztó címe:
……………………………………………………………………………….
Kijelentem, hogy a termék(ek) árának visszatérítését az alábbiak szerint kérem:
a) A megrendelés során megadott címre történő készpénz-átutalással.
b) Az alábbi bankszámlaszámomra történő utalással:
Számla jogosultjának megnevezése:
……………………………………………………………………………….
Számlát vezető pénzintézet neve:
……………………………………………………………………………….
Bankszámlaszám:
……………………………………………………………………………….
c) A megrendelés során megadott címtől eltérő címre történő készpénz-átutalással.
Tudomásul veszem, hogy a pénzösszeg visszafizetése során ebben az esetben is az én nevem
kerül címzettként megjelölésre.
A cím, amelyre kérem a visszatérítést:
……………………………………………………………………………….
Kelt: ………………………………..(helység), …………. (év) ……………………………… (hó)
…….. (nap)
…………………………………………………………
Fogyasztó aláírása
(csak postai visszaküldés esetén)